احساساتم

احساساتم

در این وبلاگ من قصد دارم زیبایی های دنیا را به شما نشان دهم
احساساتم

احساساتم

در این وبلاگ من قصد دارم زیبایی های دنیا را به شما نشان دهم

داستان بت شکنی برای نفس یا خدا

داستان بت شکنی برای نفس یا خدا



در بنی اسرائیل عابدی بود که تمام وقت عمرش صرف عبادت می شد !
او را گفتند که فلان محل درختی است که گروهی از مردم آن را می پرستند.
عابد برای خدا غیرت کرده و تبر را برداشت و قصد آن درخت کرد که آن را از ریشه بکند
شیطان به صورت مرد پیری به نزدش آمد
گفت چه قصد داری؟
عابد گفت می خواهم درخت را از ریشه قطع کنم تا پرستش غیر خدا نشود
شیطان گفت اگر خدا این درخت بریده می خواست پیغمبرش را می فرستاد تا آن را ببرد تو را به این چه کار است ؟
عابد سخن او را نشنید پس شیطان به او در آویخت و پس از زد و خورد عابد ابلیس را بر زمین کوفت .
ابلیس گفت مرا رها کن تا با تو سخنی گویم که تو را نفع بخشد از کندن این درخت دست بردار چه معلوم نیست که در کندن آن ثوابی باشد واگر از این کار برگردی من هرشب دو درهم به تو می رسانم و تو آن را به فقرا برسان تا ثواب یقینی برایت باشد و نفعی به مردم از تو رسیده است .
عابد گفت:چون صلاح من و نفع فقرا در اینست از تو می پذیرم.
پس به خانه اش برگشت آن شب ابلیس دو درهم به او رساند و عابد خوشحال شد و آن را به فقراء رساند شب دیگر هر چه انتظار کشید از درهم خبری نشد روز دیگر با حالت غصب برآن پیرمرد که او را فریب داده تبر برداشت و پای آن درخت آمد ابلیس به همان صورت دو روز پیش نزدش حاضر شد
گفت می خواهم درخت را ریشه کن کنم
ابلیس گفت:تو را چنین توانائی نیست
بالاخره با هم گلاویز شدند در این دفعه شیطان عابد را بر زمین کوفت
عابد سخت در شگفت شد به ناچار از خود ابلیس پرسش کرد که چه شد آن روز تو در دست من به مانند گنجشکی بودی و تو را به زمین زدم و امروز به عکس شده؟

ابلیس گفت : جهت غالب شدن در آن روز این بود که تو در آن روز برای خدا غیرت کردی و غضبناک شدی و خواستی درخت را ریشه کن کنی تا کسی آن را نپرستد ولی امروز برای نرسیدن دو درهم غضبناک شدی و به این غرض می خواهی درخت را بکنی و البته نتوان چون آن روز برای خدا خالص بودی و خدا هم یاور و یاور تو بود امروز برای هوای نفس است از این رو خوار و ذلیلی.

منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد